Tokat'ta Bugün Haberler MEB'den çığır açan karar: Proje okullarında yeni dönem başladı

MEB'den çığır açan karar: Proje okullarında yeni dönem başladı

Tokat'ta Bugün
Tokat'ta Bugün Editör
Yayınlanma
Güncellenme
MEB'den çığır açan karar: Proje okullarında yeni dönem başladı

MEB'in Resmî Gazete'de yayımladığı yönetmelikle proje okulları artık özel program ve proje uygulayan okullar olarak ikiye ayrıldı.

Millî Eğitim Bakanlığı, Resmî Gazete'de yayımlanan yeni yönetmelikle proje okullarına dair kapsamlı bir düzenlemeyi yürürlüğe koydu. "Millî Eğitim Bakanlığı Proje Okulları Yönetmeliği" ile proje okulları artık "özel program uygulayan okullar" ve "özel proje uygulayan okullar" olarak ikiye ayrıldı. Bu adım, eğitimde nitelikli gelişmeyi teşvik etmeyi amaçlıyor.

MEB'den Ezber Bozan Hamle: Proje Okullarına Yepyeni Model

Yeni yönetmelikle proje okulları iki ana gruba ayrıldı:

  • Özel program uygulayan okullar: Belirli alanlarda uzmanlaşmayı hedefleyen, öğrencilerine alanlarına özgü bilgi ve beceriler kazandıran özel eğitim programları sunacak.

  • Özel proje uygulayan okullar: Öğrencilerin araştırma yapma, problem çözme ve düşünme becerilerini geliştirmeye odaklı, öğretmen ve öğrencilerin aktif katılımıyla sürdürülebilir projelerin hayata geçirileceği yapılar olacak.

Altyapı ve Başarı Kriterleri Belirlendi

Özel program uygulayan okullar, belirli fiziksel şartları karşılamak zorunda olacak. Bu okullarda en az 20 derslik, yeterli sayıda laboratuvar ve atölye, spor alanları, konferans salonu ve öğrenci pansiyonu gibi donanımlar bulunacak. Öğrenci seçimi için ise, Türkiye genelinde yüzde 1'lik başarı dilimine girenler ve okulun yapacağı özel sınavdan başarılı olanlar kabul edilecek.

Her okulda bir AR-GE birimi kurulacak, danışman öğretmen sistemi uygulanacak ve okulun başarılarını artırmaya yönelik danışma kurulları oluşturulacak. AR-GE çalışmaları sonucu elde edilen ürünlerin pazarlanması da yönetmelikle güvence altına alındı.

İzleme, Değerlendirme ve Gelişim Odaklı Yaklaşım

Özel proje uygulayan okulların belirlenmesi ve bu niteliklerin devam edip etmediği, il ve Bakanlık düzeyinde oluşturulan komisyonlarca izlenecek. Ayrıca, bu okullarda okul gelişim projeleri uygulanarak akademik başarıdan sosyal faaliyetlere kadar çok boyutlu bir gelişim hedeflenecek.

Yeni düzenlemeyle, hem öğrenci hem de kurum bazında niteliği yüksek ve sürdürülebilir eğitim modellerinin desteklenmesi hedefleniyor.